Activitati ideale pentru a stimula creierul

Asian women finding book and reading something at library. People adult female choosing a book on the bookshelf in a library. Education Concept

De la inceputul crizei sanitare, intre diferitele perioade de izolare, carantine, telemunca si toate inchiderile de unitati destinate primirii publicului, am vazut cu totii cum obiceiurile noastre zilnice s-au schimbat considerabil. Mai putina socializare, mai putine contacte cu exteriorul si, prin urmare, mai putina stimulare intelectuala, cu mult timp petrecut in fata ecranului: in acest context, cum iti poti mentine agerimea intelectuala?

Orice activitate care te face sa gandesti este in mod evident buna. Si prin activitate, nu ne referim doar la jocurile de societate.
Iata care sunt activitatile pe care trebuie sa te concentrezi pentru a ramane ager din punct de vedere intelectual si, eventual, pentru a imbunatati IQ-ul:

1. Cantatul la un instrument muzical

Aceasta activitate stimuleaza toate zonele creierului in acelasi timp, deoarece implica folosirea mainilor, memorarea notelor, ascultarea de muzica si, prin urmare, mobilizeaza memoria, abilitatile motorii, creativitatea si abilitatile analitice.

Vezi si:  De ce sa mergi in croaziera in Italia? Cateva motive

2. Tricotatul

Daca ti-ai dorit dintotdeauna sa descoperi tricotatul si sa inveti cum sa-ti tricotezi propria patura de lana sau cum sa faci tu insuti acel unicorn crosetat, acum este momentul sa te apuci de treaba! Potrivit studiilor tricotatul este a doua cea mai stimulanta activitate pentru creier si poate imbunatati IQ-ul cu 9,68% in 6 luni, ca sa nu mai vorbim de toate celelalte beneficii ale tricotajului asupra sanatatii mentale, a bunastarii si a stresului sau anxietatii.

3. Exercitiile fizice

Imediat dupa cantatul la un instrument muzical si tricotatul este pur si simplu practicarea unui sport, care stimuleaza circulatia sangelui, inclusiv la nivelul creierului, si favorizeaza eliminarea toxinelor, lucrand in acelasi timp la abilitatile motorii, la sincronizarea gesturilor si la reducerea eficienta a stresului. Toate acestea au efecte foarte benefice pentru creier si IQ.

4. Cititul

Avantajul cititului este ca poate fi facut la orice varsta, oriunde si oricand. Te ajuta sa iti extinzi vocabularul, sa te relaxezi, iti stimuleaza imaginatia si creativitatea si iti creste IQ-ul cu 7,07%!

Vezi si:  Cele mai bune seriale Netflix pe care pe poti urmari intr-un weekend

5. Meditatul

Beneficiile meditatiei sunt numeroase: reducerea stresului, imbunatatirea concentrarii si a memoriei, un somn mai recuperator, o mai mare usurinta in a renunta si a face un pas inapoi de la problemele cotidiene, probabil ca meditatia poate face bine, mai ales daca este practicata cu regularitate! Cireasa de pe tort: meditatia iti poate permite sa iti crestii IQ-ul cu 6,38% in 6 luni!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *